diumenge, 18 d’octubre del 2015

Enfrontament #003: ILONA SCHNEIDER vs. DIEGO CAICEDO

Recuperem els combats artístics a l'Antic Forn,aquest cop la lírica operística versus la guitarra experimental


24-10-2015 L'Antic Forn de Vallcarca (Barcelona)
A les 19:00 hores
Sòcies/Socis: 3 Euros
No sòcies/socis: 4 Euros

ILONA SCHNEIDER vs. DIEGO CAICEDO

*******
ILONA SCHNEIDER

Ilona Schneider va estudiar Filosofia a la Universitat de Barcelona i a la Sorbona, de París, i es va graduar el 2000. Va estudiar cant al Conservatori Nacional de Versailles, on va obtenir el primer premi el 2008.
El 2007 va participar en una gira europea amb l’espectacle Fervor de la perseverança, de Carles Santos, i el 2008 va actuar a la òpera Cendrillon, de Jules Massenet, i Astrée, de Pascal Collasse, al Teatre Montansier de Versailles. El seu registre de soprano coloratura també l’ha portat a interpretar obres com Carmina Burana, de Carl Orff, i la Flauta Màgica, de Mozart.
També ha participat en performances, soundpainting i improvisacions en diferents formats.

https://ilonaschneider.wordpress.com/

*******
DIEGO CAICEDO

Vaig començar a interessar-me per la música des de molt petit. Als 12 anys teniem amb els meus germans, una discoteca important que anava des de Soda Stereo i Mano Negra, fins vinils de 12 "de punk i metall de Medellín. Als 13 anys vaig començar les meves primeres classes de guitarra amb un professor particular que em va mostrar, bàsicament, els acords. Als 14-15 anys, vaig trobar un professor que em va ensenyar tècniques més avançades i una mica de teoria. Vaig estar amb ell durant dos anys. Als 17 vaig ingressar a la Universitat Autònoma de Bucaramanga i vaig estar allà durant 6 anys, estudiant harmonia, solfeig, contrapunt, guitarra clàssica, piano clàssic, història, apreciació musical, i composició amb el mestre Blas Emilio Atehortúa. Seguidament vaig ingressar a la Universitat Industrial de Santander a Bucaramanga a fer un diplomat en composició amb el mestre Blas Emilio Atehortúa per un any. Aquest mateix any vaig estar a l'escola Cristancho a Bogotà, al taller que fan anualment alguns professors de l'aula del Liceu de Barcelona i l'any següent (2003) vaig viatjar a Barcelona a estudiar guitarra jazz, història, teoria i informàtica musical. En 2006-2007 em vaig cansar d'estar responent acadèmicament a algú i de no tenir una veu amb la guitarra, de no poder expressar el que escoltava al meu cap, i em vaig apartar de l'escola. Així vaig iniciar una investigació molt més personal del que significa la música i la guitarra per a mi. A l'escola sentia que em castraban les idees, i que intentaven fer de mi una còpia d'algun guitarrista de jazz, un guitarrista que pogués imitar a la perfecció els estils d'altres guitarristes. Amb aquesta llibertat he pogut trencar amb els valors tonals i els valors harmònics convencionals, i he pogut donar a cada nota el valor just per al desenvolupament del meu llenguatge.

https://diegocaicedoleon.wordpress.com/

*******



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada